16.02.2017

Андрій Осадчук: «Любіть свою музику, і лише тоді її полюблять слухачі!»

У рамках проекту «Successful Artist Talks» нещодавно відбувся семінар «Артист як бізнес-проект», де виступив молодий автор пісень Андрій Осадчук.

Пропонуємо Вашій увазі його роздуми з приводу того, що потрібно для створення хіта, та як «запуститися» артистові в Україні.

Як створити хіт?

Андрій Осадчук: «Перші пісні написав у двадцять один рік: наспівуючи, награваючи на фортепіано, записуючи на диктофон. Спочатку я писав прості, потім витіюваті мелодії і з часом прийшов до хитромудрої простоти. Так би я це назвав. Ми ж говоримо про поп-музику...

Моя активна діяльність як автора почалася чотири роки тому. Мені допоміг один відомий продюсер – Михайло Ясинський. Я написав пісню, яку він показав Віталіку Козловському. І почалося. На наступній зустрічі мій інший “трек” вже слухала Loboda – “Дивишся в небо”, якщо пам'ятаєте. Так я і “потрапив” у цю сферу.

Хіт, як правило, це – чотири акорди. При цьому, чим менше – тим краще. Є навіть на двох написані. Приспів бажано будувати на тих же акордах, що і куплет, тоді пісня більш цілісна і зрозуміла слухачеві. У простоті, по суті, головний секрет “хітовості” поп-матеріалу, але до неї можна йти роками, вислуховуючи від представників андеграунду, альтернативи і електронників про свою тривіальность і збираючи при цьому премії.

Вважаю, що сучасний автор – це поет, композитор і, навіть, співак. Можна знайти співавтора, аранжувальника, вокаліста для запису демо, але знайти такого, щоб відчував, як ти – та ще задача. Мені таку людину доля подарувала через три роки самостійного “плавання”. Ще дивує, коли мене називають композитором: автор-пісняр – більш правильне визначення.

Для комерційно успішного хіта – і в мотиві, і в тексті – необхідний так званий “хук”: повторення якоїсь фрази, музичного ходу, фішки. Це повинні бути слова, які знає навіть дитина: “руки”, “очі”, “люблю”. Також можуть бути якісь усталені вирази, які найбільш часто використовуються в повсякденному житті (“пора додому”, “ти ще любиш, чи ні?” і не лише). Якщо ще приправити “матеріал” концептом, підкріпивши все якісним аранжуванням, на виході - вже п'ята Ваша пісня буде хітом.

При цьому, музична освіта взагалі може бути необов'язковою. Я зараз працюю з аранжувальником, який взагалі не вчився музиці. Він – самоук, який просто “бринькав” на гітарі в рок-групі. Головне, знайти свій стиль, тобто, себе.

Багато чого, звичайно, залежить від команди. Один в полі - воїн, але недовго. У той же час, погане аранжування цілком може зіпсувати хороший матеріал. Хіт – штука ефемерна. “Хітовість” залежить і від автора-творця, і від артиста-виконавця».

Який нині стан сучасних авторів текстів та музики?

Андрій Осадчук: «Не секрет, що авторів пісень багато, а успішних авторів – мало. Протягом останніх чотирьох років ціни у нас майже не змінювалися.

Я починав з двохсот доларів за пісню, швидко потрапив у перелік “топових”, тому можна додавати нуль. Це – слова і музика без аранжування, так званий “хітовий каркас”. Додайте до цього ще форматне аранжування, зведення/мастерінг, кліп, піар і зрозумієте, чому артистів у нас теж небагато – не кожному це по кишені. Тому добре, коли ти сам можеш писати.

Звичайно, кожен йде до вершини своїм шляхом. У мене була, наприклад, дитяча мета-мрія – написати пісню для Філіпа Кіркорова. Я написав для нього три пісні, відправив йому, і він їх купив.

В Україні розраховувати на авторські відрахування за “прокручування” Вашої пісні (роялті) особливо не варто. Топ-артисти, як правило, викуповують пісню цілком, гарантуючи автору лише згадку, що пісня – його. Решта артистів великого прибутку по роялті не приносять, тому і говорити нема про що. У більшості всі намагаються продати свої авторські і суміжні права за максимальну одноразову суму, що вигідно і артисту. Так склалося, що мій основний замовник - Світлана Лобода. Їй я продав одинадцять пісень, з яких вийшли друком поки тільки чотири. Це – за три з лишком роки, але вже скоро у неї з'явиться альбом.

В середньому “топовий” артист видає по дві пісні на рік. Більше – не бажано. Якщо пісня стає хітом, то вона “гримить” умовно півроку. Якщо не стає, то її підкріплюють ще однією піснею, але це, за великим рахунком, не працює. Зараз модно видавати міні-альбом з чотирьох пісень, який називають – EP».

Талант-шоу та їх значення

Андрій Осадчук: «Цю “штуку” варто спробувати, щоб зрозуміти, що таке сцена, як це – “бути на TV”... Ти точно визначишся, чи потрібно тобі взагалі бути Артистом. Це – непросто. Сам брав участь і не раз. Слава дуже швидко минає, і про тебе забувають через півроку після проекту. Для постійної успішності однієї пісні недостатньо. Важливо пам'ятати, що талант-шоу не зробить з тебе “зірку”. Люди бачать “зірку” лише в рамках конкретного шоу, а коли воно закінчується, їм потрібні нові шоу і, відповідно, нові обличчя і нові емоції».

Особливості запуску сучасної артистичної одиниці?

Андрій Осадчук: «Матеріал – основне, але не менш важлива КОМАНДА. Знаю, про що говорю, тому що лише нещодавно знайшов її, і зараз, майже через дев'ять років у шоу-бізнесі, “запускаюсь”. У мене з'явився співавтор – Артем Шаповалов, він же – і аранжувальник, і саундпродюсер, і гітарист, і другий учасник проекту “OSADCHUK”. Для успішного старту ще потрібні менеджер, який буде продавати проект і домовлятися про всіх справи, і піарщик.

Запорука успіху – злагоджена робота всіх членів команди, перспективний матеріал, оригінальний образ і розуміння свого місця в шоу-бізнесі, так званої «ніші». Тільки тоді тебе помітять і будуть слухати. Не менш важливо виховати в собі велетенську стресостійкість і шалену працездатність, тому що я бачив сотні найталановитіших вокалістів, що зійшли “з колії”, не доїхавши навіть до вузлової станції. І, звісно, любіть свою музику, і лише тоді її полюблять слухачі!»

 Графічні матеріали взято з www.facebook.com/successfulartisttalks/

Коментарі 0

Догори