03.08.2016

Хороший і поганий звук

 Коли сидиш удома і слухаєш музику улюблених виконавців, тільки й думаєш, як би потрапити на їхній концерт. Але, на жаль, часто якість звуку може зіпсувати враження і навіть повністю розчарувати. Ми хочемо чути якість, близьку до студійного запису. Звичайно ж, наскільки це можливо в умовах «живого» виконання. Але часто звук відрізняється від того, що ми очікуємо.

 

Іноді розчаровують навіть концертні майданчики, які, здавалося б, для цього і створені. Взяти хоча б останній скандал з U-Park - виступ Red Hot Chili Peppers в Києві. Багато хто залишився незадоволеним якістю звуку. Щось пішло не так…

Для того, щоб все добре організувати, потрібно дотримуватися  п'яти простих пунктів при підготовці заходу:

1) Шукаємо відповідний майданчик

 Для гідного звучання потрібно обрати приміщення з певною обробкою стін, іноді будуть необхідні і спеціальні акустичні «пастки» або екрани. Встановиш кілька колонок на території залишеного заводу площею в тисячу квадратних метрів - і хорошого звуку тобі не бачити! Якість звуку залежить від найдрібніших деталей (схема самого залу і покриття стін, наприклад).

2) Перевіряємо, чи достатньо місця на майданчику

У перепоненій залі, так само як і в напівпорожній, звук може кардинально відрізнятися від початкової  ідеї звукорежисера. Грубо кажучи, різниця пов'язана з наявністю або відсутністю додаткових перешкод для звуку в просторі залу для глядачів. Особливо сильно фактор наповненості залу впливає на якість звуку на майданчиках з танцювальним партером.

3) Не пропускайте повз вуха технічний райдер виконавців

 

Зірки великого рівня і слухати не стануть, якщо їхній концерт зіпсують через економію або з будь-яких інших причин.

У багатьох зірок є власний технічний райдер. Тобто, список обладнання, необхідного для хорошої якості звуку на концерті. Часто артист знає конкретно, що йому потрібно, адже вже відпрацював концертну програму з «правильним» звуком.

Якщо завезти невідповідне обладнання, звук може бути дуже поганим, і найкрасивіший голос «скрипітиме», баси будуть гучними тощо.

Технічний райдер на будь-яких концертах - суцільний компроміс між адекватним бюджетом і більш-менш пристойною якістю.

4) Взаємодія з досвідченішими колегами

 

Перед івентом обов'язково повинні почути одне одного музиканти і звукорежисер - саме ця людина за величезним пультом з безліччю кнопок творить неймовірні речі, налаштовуючи на поганому обладнанні, встановленому в дивному місці, задовільний звук. Саме він може і зіпсувати все, навіть з обладнанням, яке повністю відповідає технічному райдеру і «відіграло» вже десятки концертів. Одна з найпоширеніших причин поганого звуку на великих стадіонних концертах - відсутність достатньої кваліфікації у звукорежисера групи. Варто порадитися з тими, хто працює на цьому майданчику не перший день.

5) Нічого не змінювати до виступу

 

Збірна солянка. Саме так можна охарактеризувати концерт відразу кількох виконавців. За пульт стає інший звукорежисер, у музикантів зовсім інші вимоги до звуку на сцені... попередні налаштування збиваються і не запам'ятовуються. Саме тому краще обирати більш-менш схожі групи.

Ці п'ять простих правил повинні допомогти Вам подолати поганий звук на концертах. Творчих успіхів Вам і хороших концертів!

Коментарі 0

Догори