Для початку прояснимо ситуацію. Якщо Музикант думає, що просити в когось гроші соромно, незручно чи якось не творчо, то він глибоко помиляється. Музика якісна, професійна і глибока вже тисячоліттями існує за такий “чийсь” рахунок. Наприклад, у середньовіччі роботу музикантів оплачували церква, міський бюджет + публіка. Барокова опера розвивалася за рахунок космічних вкладень з придворно-аристократичного середовища.
До чого ми ведемо – спонсори для Музикантів дуже потрібні. І зараз, і завжди. Але ми їм теж потрібні. Наприклад, коли Альфа-банк фінансує джазовий фестиваль, тоді всі думають приблизно так: «О, вони фінансують музичний фестиваль! Значить вони дуже культурні, чемні, хороші, дійсно опікуються мистецтвом і – мають високі та стабільні прибутки». Отже, перша причина, чому вигідно фінансувати музичні проекти – це піднімає статус компанії.
Друга причина – реклама. Зазвичай спонсори думають приблизно так: «Нам все одно, яку музику Ви граєте, нас цікавить тільки те, як Ви нас прорекламуєте». Щороку компанії виділяють певну суму на рекламу, на так званий рекламний бюджет. Головне, щоб інформація про їхні послуги чи товари дійшла до людей. А те, чи дійде вона до них через метро і маршрутки, чи через Ваш концерт – це вже не так важливо. Подумайте, адже слухати Вашу музику приходять платоспроможні, здорові, молоді або активні зрілі люди – це ж ідеальна публіка для спонсорів! Не треба шукати, кому розповісти про компанію, аудиторія сама збирається в одному місці.
Ми підготували для Вас такий собі короткий практичний посібник на тему «Як знайти спонсора». Для цього потрібно врахувати декілька питань та продумати деякі комерційні моменти. Але повірте, це буде зовсім нескладно, й зовсім необов’язково бути бізнесменом, щоб це зрозуміти.
Чи Ваша публіка відповідає тій цільовій аудиторії, яка потрібна спонсорам для реклами?
Наприклад, якщо Ви проводите молодіжні тусовки, то реклама пива і енергетиків буде доречною. А якщо це концерт віолончеліста в Будинку вчених, то доречнішими спонсорами будуть, наприклад, видавництво, музичний магазин, фірми бокалів, чаю, кави, дорогих цукерок та інші. Все залежить від того, що, де і для кого Ви будете виконувати.
Що Ви можете запропонувати?
Визначте пакет послуг, за які спонсори будуть готові віддати саме Вам частину свого рекламного бюджету. Такими рекламними пропозиціями можуть бути:
І ще один, останній, але важливий момент – якщо Ви терпіти не можете продукцію, яку мусите рекламувати, – то це не дуже добре. Обирайте спонсорів з душею, так, щоб Ви самі раділи взаємним діловим стосункам і рекламували їх із задоволенням.
Будьте завжди чемними та щирими, і нехай у Вас будуть найдоброзичливіші та найщедріші спонсори!