03.11.2016

Пісня, яка зробить Вам кар'єру, або Як написати хіт?

«Smells Like Teen Spirit» – не єдина пісня групи Nirvana, але єдина, яку люблять майже всі. Саме цей трек вивів команду Курта Кобейна на вершину світових чартів. Тоді провінційним рокерам вдалося обійти в рейтингах самого Майкла Джексона. Кар'єру Короля поп-музики, в свою чергу, зробила пісня «Thriller». Співачка Кейті Пері зійшла на світову сцену, завдяки треку «I Kissed a Girl». Після успіху однієї пісні до кожного з них надійшла не одна пропозиція від рекордингових компаній.

Чому ж з усіх написаних треків в чарт потрапила тільки одна конкретна? Чому одним вдається писати хіти, а інші не здатні створити жодної шлягерної пісні? Це потрібно з’ясувати. Отже: 

Непопулярна інформація про відомі пісні

Кейті Пері допомогла «рейтинговість» пісні та скандальність ситуації, адже батьки співачки – прихильники церковних цінностей. «Thriller» Майкла Джексона вразив своєю новизною. «Smells Like Teen Spirit» «накриває» шаленою енергією, яка валить з динаміків разом з гітарними рифами і майже нерозбірливими криками Курта. Напевно, щоб досягти такого ж успіху, потрібно керуватися цими орієнтирами? Мабуть, ці хлопці все ж таки щось знали/знають... Річ у тім, що вони навіть не підозрювали, які саме з їхніх пісень стануть хітами і принесуть славу. Як же написати хіт?!

Існує низка правил, які слугують своєрідною інструкцією з написання хіта. Розглянемо їх.

Дещо про текст

Головними складовими пісні є текст і основна мелодія. Аранжування, ефекти і стиль є другорядними елементами. Відповідно, необхідно робити акцент на двох цих складових. Створіть доступний текст пісні. Користуйтеся простими, але красивими і нетривіальними фразами. Виберіть близьку, зрозумілу і актуальну тему для більшості людей. Нехай приспів Вашої композиції обов'язково містить ключові фрази. Вони повинні чіпляти за живе. Це дозволить слухачеві, почувши ці рядки, зацікавитися піснею, запам'ятати її і потім ще довгий час та неодноразово її наспівувати.

І щоб тупцювали

Створюючи мелодію, намагайтеся зробити її простіше. Зазвичай людям подобається те, що викликає у них хороші спогади і відчуття комфорту. Останнє пов'язано зі спогадами дитинства. У більшості людей дитинство було саме тим періодом, коли їх оточували турботою і опікою, а значить – створювали затишок. У більшості випадків у основі хітових композицій лежать мотиви з відомих дитячих пісень. Автори роблять це ненавмисно. Це – результат своєрідних жартів підсвідомості, де і зберігається вся ця інформація. Створивши тему і розвиток, зверніть увагу на приспів. Він повинен бути тією частиною, яка запам'ятається і змусить пританцьовувати. Мотив повинен бути простим, щоб звичайний слухач міг легко наспівати його. Те, що легко наспівується, добре слухається і надовго запам’ятовується.

Ефекти, стиль і оформлення

Не зловживайте! Дійте так, як того вимагає Ваша пісня, йдіть туди, куди веде Ваша музика. Аранжування і атмосферні звуки повинні підкреслювати тему пісні. Не турбуйтеся про вибір популярних жанрів. Якщо агресивні гітари яскраво відображають емоційну складову Вашої теми, або солодкий бек-вокал влучно відповідає настрою треку, не нехтуйте ними.

Забудьте все, що щойно прочитали!

Ці правила дійсно працюють. Але найбільш успішні автори вже неодноразово їх порушували. «Свіжим» прикладом слугує пісня «1941» Джамали. «Оспівана» проблема неактуальна для переважної більшості слухачів. Тут складно відразу запам'ятати і текст, і мелодію. Цю пісню неможна віднести до тих, які створені для розваги. Цей «трек» вразив. Успішність полягає в майстерному виконанні складних вокальних партій. Якщо хтось спробує підспівати Джамалі, ризикує зірвати голосові зв'язки.

Виходить, що вокальні фільдеперси – головна складова успіху? Звичайно ж, порівнювати артистів у професійному сенсі – справа невдячна, адже різні напрямки музики, різні епохи... Зрозуміло й те, що заробляв Френк, все ж, значно більше Джамали. А пісня «My Way» у його виконанні стала хітом двох століть. Зверніть увагу й на те, що ніхто не може заспівати цю пісню краще за хрипкого Френкі.

Можливо, вся справа в тексті? Так, про текст добре знає група «Eagles». Їх супер-хіт «Hotel California» представляє собою набір позитивних фраз, які певним чином поєднуються за змістом. Текст не дуже перебірливий, але всі радіють фразі: «Welcome to the Hotel California!», яку чудово «підзвучує» гітара. Про що ця пісня? Схоже, про це не знають самі учасники «Eagles».

Мабуть, щоб точно стати успішним, потрібно писати класні рифи і поєднувати їх з текстами, і сенс пісні не має значення. Але хлопці з «Pink Floyd» з цим не згодні! Стверджувальним аргументом служить їхній хіт «Another Brick in the Wall». Тут – «чиста» музика в поєднанні з величезним смисловим навантаженням у тексті. З’являється ще одна цеглина в стіні нерозуміння. І ще кілька таких цеглинок «підкидають» хлопці з «The Beatles». Музика проста, але тексти несуть сильне інтелектуальне «навантаження». Така ж ситуація і з творчістю улюбленої групи «Кіно».

Так чим же вражати? Майкл Джексон порадив би костюмами і танцями. Але Алла Пугачова, гіпер-зірка Радянського Союзу, жодним чином не «вписується» у такий формат своїм «рудим» прикладом. 

Так що ж, власне, робити? Про що і як писати, щоб стати знаменитим?

Що спільного у різного?

У всіх цих дуже різних артистів є одне спільне – унікальність. Серед них немає наслідувачів. Вони робили те, що ні на що не схоже, не спираючись на жанровий формат і всупереч громадській думці. Вони презентували себе, залишаючись собою, говорили про те, що хотіли сказати. Їхня перевага – у щирості і чесності. Вони створювали від душі, у такий спосіб виявляючи свою унікальність. Власне, саме це і цікавить суспільство.

Прагнучи написати саме хіт, Ви напишете «порожній» трек. Наслідуючи когось, Ви станете такими ж, і це вже буде нецікаво. Тому, щоб бути першим, залишайтеся самим собою. Пишіть про те, що краще за все знаєте, і про те, що щиро хвилює Вас до глибини душі саме у цю хвилину. Працюючи над своїми треками, розважайтеся і отримуйте максимальне задоволення. Слухач відчуватиме такі ж емоції, якими Ви були переповнені під час процесу творення.

Виявляйте свою унікальність!

 

 

Коментарі 0

Догори