24.11.2016

Прорватися на Захід. Секрети закордонних агентів

Західні перспективи багатьом здаються привабливими. Навіть те, що недорого для європейців чи американців, становить гарненьку суму для українських артистів. Це мотивує їх «вирватися» на зарубіжну сцену. Але що в результаті виходить? Як приймають «наших» там? Як слід діяти, щоб запалити свою зірку і не обпектися? Корисну правду про це розповіли нашим читачам закордонні агенти.

Де і за скільки?

Вдома нічого «не клеїться». Певний заробіток приносять корпоративи, весілля та ювілеї. Головне – заробити, а особисті уподобання щодо репертуару доводиться залишати в плей-листах девайсів. Досить часто виступи «зі своєю музикою», яка ллється від душі, не приносять нічого, крім особистого задоволення і грошових витрат. Чи не час закінчити з цим?! Якщо вдома не приймають, підемо в гості! Отже, куди ж зазвичай ходять наші?

«Музичні гастарбайтери» з України діляться на дві категорії: фріки-диваки і романтики. Фріки-диваки швидко приміряють на себе зоряне сяйво. Їх чекають в Китаї, а також – сцени Лас-Вегаса! Вони потрібні там, де шукають екзотику. Такі артисти повинні виділятися своєю витонченою екстравагантністю, яка може межувати з божевіллям. Але, незважаючи на теплий і привітний прийом, артистам не варто спокушатися. На них чекає дуже важка і насичена робота. За неї заплатять більше, ніж удома, але вона нагадає, що Ви перебуваєте в гостях. На повні фінансові привілеї розраховувати не варто. Обставини не дадуть забути, що українського артиста запросили з метою заощадити бюджет.

Романтики відрізняються своєю ризикованістю і відвагою. На жаль, ця бравада невиправдана. У більшості випадків вони їдуть на гастролі за власні кошти. Оскільки фінанси – завжди обмежений ресурс, то виступи відбуваються у маленьких клубах. На рекламу ніхто особливо не витрачається. Зал не буде порожнім, але і повним також. Зазвичай адміністрація віддає музикантам частину прибутку з продажу квитків. Але ці гроші не рятують ситуацію. Витрати на проїзд, нічліг і харчування вже склали круглу суму. В результаті музиканти можуть тільки похвалитися друзям, що виступали за кордоном. Такі гастролі можна назвати «своєрідним туризмом». Вони не принесуть жодних перспектив.

Все це звучить дуже сумно. Яке ж вирішення цієї проблеми? Деякі артисти співпрацюють з більш успішними західними групами як сесійні музиканти. У цьому випадку закордонні колеги отримують можливість трохи заощадити, а наші музиканти – тільки сподіваються. Ще одним варіантом є «розігрів». Подорожувати разом з кимось – веселіше і приємніше, але витрати від цього не скорочуються. Як же розірвати це коло матеріального мороку? Де ж це світло в кінці тунелю?

Взагалі, всі роблять навпаки

Щоб досягти своєї мети, потрібно знати, як працює «система», в яку треба зануритися. Неважливо – в «системі» Ви чи ні, це також не означає докладати титанічних зусиль і при цьому тупцювати на місці. Система шоу-бізнесу має свій сенс, який визначається грошовими одиницями. Щоб оволодіти цим, потрібно осягнути суть «системи». Яка ж вона?

Робота з музикантами-початківцями, які живуть в іншій країні – це великий ризик. З такими артистами ще немає налаштованого контакту, їхню роботу складно передбачити, так само, як і контролювати її якість. Відповідно, насамперед, Вам потрібно презентувати себе, як надійного партнера і вигідну інвестицію. Середні і великі музичні агентства, рекордингові компанії включають в свій склад окремі департаменти, які опікуються пошуком і відстеженням перспективних артистів з різних країн. Коли вибір зупинений, агенти дають слово публіці. Обраного артиста «крутять» на радіо, і «піарять» на кількох заходах. Після цього преса трохи затихає, оскільки за шум їй додатково не платять. Агентам потрібно проаналізувати реакцію потенційного споживача і скласти свій прогноз.

У позитивному випадку, артиста «ставлять» на рейки комерції. Команда фахівців становить маркетингову стратегію, допрацьовує імідж і репертуар. Паралельно із записом альбому артист може гастролювати «на розігріві» у схожій за стилем, але вже досить успішній групі. Далі йдуть перемоги на престижних музичних конкурсах, за якими пильно стежить преса. Виступи на фестивалях можуть супроводжуватися додатковими PR-діями.

Варто зазначити, що лише виняткові артисти самі приходять до великої слави. Оскільки просування артиста вимагає великої фінансової підтримки, реліз першого альбому часто призводить до популярності, поєднаної з банкрутством, навіть, якщо вся платівка сповнена хітами. Безумовно, популярність музиканта залежить від рівня підтримки публіки. Але цей рівень стимулює преса, безпосереднім завданням якої є формування громадської думки. Зрозуміло, на шляху до зоряного неба доведеться зустрітися з конкурентами. Але в музиці про це рідко йдеться. Ніхто з інвесторів, агентств або самих музикантів не зацікавлений втрачати гроші на продажах. Якщо два схожих виконавця почнуть змагатися, це призведе до того, що в обох знизиться обсяг прибутку. Причина в тому, що обидва зорієнтовані на одну і ту ж аудиторію. Споживач не стане купувати більше, ніж йому потрібно. Крім того, смаки постійно змінюються. Зміни в бізнесі завжди ведуть за собою додаткові витрати.

Кожен агент має свою статистику продажів по кожному музичному стилю. На її основі можна прогнозувати. Причина в тому, що поведінка споживачів має хвилеподібний характер, тому тенденції повертаються, досягаючи піку популярності. Таким чином, варто підкреслити, що музичну моду формує ринок. Нав'язливі тренди занадто дорого коштують, тому вигідніше давати слухачам саме те, чого вони хочуть. Щоб створити такий продукт, артист повинен працювати у команді з агентством, яке його просуває. Але, як же потрапити в це агентство?

Як стати обраним?

Зрозуміти принцип роботи – це тільки частина справи. Важливо зрозуміти принцип відбору. На кого ж звертають увагу? Або, вірніше – як її до себе привернути?

Багато хто вважає, щоб бути в тренді, потрібно працювати в тренді. Тому переважна кількість артистів наслідують американських музикантів. Не спокушайтеся, «другим» не дістанеться великий пиріг, його вже з'їли «перші». Важливо враховувати, що кількість музики значно перевищує запити слухачів. Тому велика частина музикантів – без заробітку. Щоб вирватися з натовпу окрилених і неоплачених, потрібно показати свою унікальність, пояснити, чому повинні слухати саме Вас. Працюючи над своєю музикою, стилем і манерами виконання, необхідно враховувати, що ринок заповнений однотипними пропозиціями. Дайте йому альтернативний продукт. Не прагніть створити щось принципово нове. З одного боку, існує ймовірність, що такого продукту досі немає, от тому він і не потрібен. З іншого боку, все нове означає невідоме, а все невідоме лякає. Скористайтеся тим, що вже є, і покажіть своє бачення предмета. Не потрібно вигадувати велосипед! Дозвольте полегшити і скоротити свій шлях до успіху, враховуючи досвід колег.

На кого спертися? 

Кажуть, ніби в Україні неможливо заробляти гроші, особливо музикантам... Але не варто вірити в те, що говорять. Яскравим прикладом є всіма улюблена група «Океан Ельзи». Навіть тим, хто не любить творчість цієї групи, варто звернути на неї увагу. Причина в тому, що «Океан Ельзи» – це, мабуть, один із найприбутковіших музичних колективів України. Зрозуміло, що числовий показник відрізняється від рівня прибутку Майкла Джексона, але значно перевищує прибутки інших українських артистів. У чому ж причина?

Група «Океан Ельзи» представила сучасну обгортку: рокове звучання і тематику пісень, яка актуальна і зрозуміла сучасникам. Незважаючи на те, що тексти пісень україномовні, в число шанувальників групи входять також іноземці.

Як інший приклад варто розглянути творчість співачки Руслани. Гуцульський колорит відчуваємо не лише в її піснях, але також в сценічному шоу. Варто відзначити, наскільки доречно і успішно вписалися специфічні інструменти в поп-жанр. Трембіта і цимбали зберегли свою традиційність, представивши самобутність і унікальність. Варто зазначити, що подібні концептуальні рішення аж ніяк не завжди мають успіх. Руслану визнали, в тому числі, і завдяки текстам, які зачіпають проблеми, близькі кожному. «Дикій гуцулці» вдалося підкорити не лише Україну, але також фанів Євробачення. У 2004-му році на пісенному конкурсі вона заробила максимальну кількість балів, зібравши рекордну кількість голосів. Надалі співачка працювала із західними компаніями також.

Не варто забувати про групу «Воплі Відоплясова». Цим хлопцям вдалося підкорити Росію і отримати контракт від французької агенції, яка перевезла учасників колективу з Києва в Париж. Своєрідне «божевілля» цих музикантів принесло їм славу. Любов українського народу привела лідера «ВВ» Олега Скрипку в список кандидатів на пост президента країни. Також вважається, що український рок почався саме з пісні «Танці». Простота сільської культури з міцним етнічним корінням розважають різну публіку. Саме музичний стиль зробив групу цікавою для європейців.

Яскравим зразком також є Джамала з її піснею «1941». Публіку вразив не тільки потужний і чистий голос співачки. Аудиторію зацікавила саме її самобутність із татарським колоритом.

Отже, щоб домогтися визнання, потрібно бути відвертим на сцені, тобто – бути собою. Західні експерти підкреслюють, що хочуть побачити українських музикантів і особливості їхньої власної культури, а не копіювання європейських або американських трендів.

При цьому не варто забувати, що іноземні компанії зацікавлені тільки в тих артистах, які перевірені часом і публікою. Тому, щоб отримати вигідну пропозицію від закордонних партнерів, потрібно мати великий попит від вітчизняного споживача. Для цього необхідно бути актуальним і зрозумілим. Основним бар'єром на цьому шляху є мова. Більшість музикантів, що рвуться за кордон, співають англійською мовою. Вона не зрозуміла більшості українських слухачів. Тому варто знайти взаєморозуміння із співвітчизниками, тоді Вами зацікавиться Захід.

Досвід старших колег

Коли отримуєте пропозицію про співпрацю із закордонним агентством, уважно читайте контракт. Якщо витрати на проїзд, житло і харчування лягають на плечі артистів, такий договір не має сенсу.

Вирушаючи закордон, візьміть із собою розмовник. Намагайтеся освоїти місцеву мову, щоб не потрапити в неприємну ситуацію. Ознайомтеся із законами країни, куди Ви вирушаєте. Незнання закону не оберігає від відповідальності. Якщо на чужині Вас зустріла проблема, зверніться в консульство або до персоналу готелю за правовою підтримкою.

Будьте успішними! В цьому Вам допоможе «Музикант»!

Коментарі 0

Догори