09.06.2016

Спочатку розігрів, потім - вибух залу

 Найшвидший і ефективний спосіб збільшити кількість своїх прихильників і засвітитися перед потрібними людьми - це виступити у когось на розігріві. Хоч раз, але кожен з нас був на якомусь концерті. Не завжди з власної волі (потягнули друзі або друга половинка), але вам доводилося стояти в натовпі біля сцени. Часто перед виступом самої групи організатори пропонують якомусь колективу виступити «на розігріві». Але все можливо, і ці сірі конячки можуть «вистрілити», і публіка зустріне їх навіть крутіше, ніж групу, на чий концерт зібралися люди.

 

Зрозуміло, що конкуренція тут дуже висока, і не в кожного може все скластися добре. Але намагатися варто - це однозначно. Нагородою за пару ночей без сну і величезну кількість дзвінків всіляким менеджерам буде можливість знайти нових шанувальників, засвітитися, і, якщо ви покажете себе з найкращого боку, - поїхати з гуртом в турне.

Щоб вам було легше, ми вирішили підкинути у вогонь вашого ентузіазму декілька вугликів стратегії:

По-перше, не розпорошуйтеся на все і всіх. Виберіть виконавців зі схожим стилем. Якщо ви граєте в стилі фанк-рок, не варто тримати курс на Ірину Білик чи Павла Зіброва. Зрозуміло, що це й так очевидно, і даний приклад гіперболізований, але суть в тому, що не варто «кидатися» відразу на всіх популярних зірок. Втім, це важливо в тому випадку, якщо ви не хочете бути тими бідолахами, які грають перед виступом хедлайнера, а всі глядачі хочуть закидати їх помідорами.

По-друге, налагоджуйте контакт. Це, мабуть, основне. Значно легше сподобатися одному учаснику групи або менеджеру (а він вже замовить за вас слівце), ніж в офіційному порядку стукати в двері, які не так часто відчиняють. У багатьох виконавців є «SOS-список» гуртів, які зможуть виступити разом з ними. Щоб назва вашого бенду красувалася в цьому списку, ви повинні налагодити контакт із менеджером конкретного виконавця або гурту. Не полінуйтеся залізти на їхній офіційний сайт і вивчити гастрольний графік, контакти, піарників.

Тільки-но ви налагодите комунікацію, розкажіть, що ви просто мрієте про виступ з їхніми підопічними. Обов'язково зробіть акцент на тому, що добре знаєте стиль виконавців. Поясніть, чому ж саме ваш виступ - ідеальне доповнення концерту. Запропонуйте вислати ваш press kit, останні записи, а також матеріали, які свідчать, що ви не вчора взяли в руки інструменти, - фото і відео з концертів, інтерв'ю і т.ін. Переконайтеся, що всі матеріали максимально докладно розповідають про вас. Але не ліпіть грамоти зі школи за виступи на останньому дзвонику.

 

Третє, - комунікуйте з букінг-агентством. Є виконавці, які не користуються послугами менеджера, а ось букінг-агенти - те, що їм потрібно, якщо вони активно гастролюють. З ними та ж модель поведінки, що і з менеджерами - будуйте комунікацію з агентом з урахуванням того, що ви ще нікому невідомі, грубо кажучи. А ось друг-агент буде частіше пропонувати саме тих людей, з ким йому приємніше працювати. І якщо в результаті концерт буде вдалий, то цілком ймовірно, що ви самі потрапите в базу з тим, з ким вони працюють.

Четверте, - зв'язок з організаторами. Оминаємо гострі кути. Якщо у вашому місті є великий концертний майданчик або нічний клуб, в який часто приїжджають популярні гурти, ви можете попросити керівництво клубу пустити вас до них на розігрів. Хороша апаратура і комфортна сцена - завжди добре. На додачу там в будь-якому разі багато людей. Чи не вперше, будете бачити все нових і нових членів вашої спільноти в соціальних мережах.

Часто арт-директору клубу потрібно погоджувати пропозиції щодо розігріву з гуртом, що приїжджає. У менеджерів є конкретні вимоги до кандидатів. Важливо дати вичерпну інформацію про себе, щоб вас могли запросити виступити з різними виконавцями. Ви залишитеся в базі, і до вас будуть часто звертатися, якщо покажете все, на що здатні.

П'яте - не нехтуйте виступати перед знайомими. Якщо ваші друзі збирають на концерт під тисячу людей, а ви тільки 50, то, може, варто почати з малого. Щоб на великому концерті перед 5000-ною публікою не розхвилюватись і не занапастити виступ.

Шосте. Амбіції - це, звичайно, дуже добре, але треба адекватно розцінювати свої шанси. Не варто відразу лізти до Red Hot Chili Peppers. Тут перспектива виступу дуже незрозуміла. Точніше - зрозуміла, але, на жаль, вибір буде не на вашу користь. Ви витратите силу-силенну часу, намагаючись додзвонитися до їхніх агентів, в результаті прогаєте більше перспективних концертів на кшталт «O.Torvald» або «Антитіла».

Організаційні моменти

- Не концентруйтесь на гендері. Дівчина singer-songwriter, швидше, візьме собі гурт з хлопців. Це не правило, але багато гуртів люблять урізноманітнити концерт.

- Подружіться зі звукачем. Якщо у вас немає свого, то налаштовувати все будуть під хедлайнерів. Для того, щоб отримати хороший звук, познайомтеся зі звукоінженером і будьте з ним ввічливі.

- Відразу домовляйтесь про гонорар. Часто грошей зовсім не пропонують. Всі прекрасно розуміють, що піар і новий глядач - це навіть більше. Але якщо у вас є мерч – домовтесь, щоб усі гроші з продажу пішли саме вам.

- Не захоплюйтеся. Починайте і закінчуйте грати вчасно. Якщо вас запрошують на біс, спочатку домовтеся з господарями заходу, коли необхідно йти. Потім вже повертайтеся. Залізне правило - краще піти зі сцени, залишивши глядачів трохи «голодними», ніж змусити публіку «об'їстися». Головне - не піти зі сцени в помідорах))

- Піти по-англійськи - це не для вас! Коли залишаєте сцену, ви зобов'язані привітати наступну групу. Якщо ви дійсно шанувальники «господарів», то скажіть про те, що виступати перед ними, для вас – честь.

- Запевніться в тому, що ви є на афішах. Якщо ви домовилися вже після того, як роздрукувались флаєри і афіші, - нехай ваше ім'я потрапить хоча б в соціальні мережі і на сайти заходів. Змінити електронні версії - справа п'яти хвилин. Головне - не нахабнійте і говоріть про це ввічливо.

- Повідомляйте пресі. Знайдіть всі сторінки інформаційних партнерів заходу і, по можливості, надайте всі матеріали про себе.

- ВАЖЛИВО!!!!!!! В жодному разі не будьте примхливими. Не «вмикайте» в собі зірку і не вимагайте окремої гримерки для кожного, мідій в перервах і шампанського на сцені. Пам'ятайте: поки що ви - тільки тимчасова швидка допомога, а не зірка світового класу.

 Це тривалий процес, тому про розігрів певного музиканта (чи команди) потрібно знати заздалегідь і починати свою «кампанію» за кілька місяців до події. Результат не прийде миттєво. Ви не прокинетеся на наступний день знаменитими. Тому підтримуйте зв'язок з менеджерами, висилайте новини про себе. Якщо ви точно знаєте, що цей концерт принесе вам дивіденди, тривала робота того варта.

Коментарі 0

Догори