Найголовніше в кар'єрному зростанні – опинитися в потрібному місці в потрібний час з потрібними людьми. Насправді це завдання не таке вже й складне, якщо Ви – професіонал своєї справи.
Робота з початківцями і невідомими музикантами – великий ризик. Щоб, все ж, привернути до себе увагу та інвестиції, потрібно показати себе. Найкращим “інструментом” у цій справі є концерт. Як організувати шоу, щоб злетіти, а не впасти?
Кількість глядачів на концерті залежить від багатьох факторів. Але перш, ніж до них перейти, варто нагадати про декілька важливих нюансів, які необхідно врахувати перед вибором дати.
Дебютний виступ стане першим враженням для публіки. Його складно змінити, тому воно повинно бути дуже сильним і позитивним. Щоб домогтися цього, необхідно повністю віддаватися музиці та отримувати задоволення від своєї гри, працюючи на публіку. Крім злагодженого репертуару і якісних треків, необхідно подбати про зовнішній вигляд групи. Колектив, який претендує на комерційний успіх, не повинен бути схожим на збіговисько випадкових перехожих. Сценічні костюми повинні бути витриманими в єдиній концепції. Крім стилістики костюмів, враховуйте гаму кольорів, стиль зачісок і гриму.
Важливим, але найчастіше забутим моментом є сценічний рух. Те, що роблять музиканти на сцені, повинно бути ретельно продуманим. Колектив повинен бути гармонійним не тільки в музиці, але також в сценічній поведінці. Щоб рухи були природними і мали гарний вигляд, потрібно відштовхуватися від звичок і фізіологічних особливостей. Скутим вокалістам варто працювати з реквізитом. Яскравим прикладом неординарної роботи з реквізитом був Фредді Меркьюрі. Він створив свою манеру поведінки з мікрофонною стійкою, яка стала його «візитівкою» і приводом для наслідування. Зверніть увагу, як музиканти Вашої групи мимоволі рухаються під час гри. Перед концертом рекомендується провести кілька репетицій на сцені, адже у кожної сцени і залу є свої можливості. Якщо це неможливо з технічних причин, зробіть довгий саундчек у день концерту. Професіонали зазвичай витрачають кілька годин на налаштування звуку. В іншому разі він не буде якісним.
За відсутності репетицій на концертній локації, детально вивчіть її задовго до події. Музиканти повинні знати майданчик, на якому працюватимуть, інакше робота буде неякісною. Навіть на маленькому подіумі можна зробити яскраве шоу. Відсутність сцени також можна цікаво обіграти. Дефіцит освітлювальної апаратури може стати атмосферною родзинкою вечора. Напівтемряву можна обіграти великою кількістю свічок з підсвічниками. Некрасиві стіни клубу завісити нерівними шматками якоїсь оригінальної тканини. Декор, звичайно, залежить від музичного напрямку та атмосфери, яку Ви хочете створити. А вже потім – організаційні моменти.
Отже, необхідно обрати дату. Врахуйте, що на підготовку, прокручування реклами Вам знадобиться не менше трьох місяців. Більш стислий термін не дозволить провести повноцінну рекламу. Без неї не буде публіки.
На концерт знаменитого виконавця глядачі готові піти у будь-який день. Новачкам потрібно вибирати те число, в яке публіка буде найбільш прихильною.
На відвідуваність концертів артистів відчутно впливають погодні умови. Не завжди, але буває, що сніг і дощ відлякують. Виняток можуть скласти великі свята, на зразок Нового Року, але в ці періоди – велика конкуренція. Найкращими будуть місяці – квітень, травень, початок червня, кінець серпня і вересень. Для курортних міст концертний сезон триває з травня по вересень.
Найкращим днем буде субота. У цей день публіка не обмежує себе в розвагах, адже на наступний день можна довше спати – більшість не працює в суботу, тому професійна втома не перешкоджає розвагам. Найоптимальніший час – 19.00. Вечірній час створює особливу атмосферу і дає достатньо часу для того, щоб розважитися та встигнути на останній автобус.
Важливим аспектом є вибір локації. Як згадувалося вище, перше враження має важливе значення. Обирайте заклад, в якому слухач зможе відчути повагу до себе.
Приблизно підсумуйте, скільки слухачів відвідає Ваш концерт. Швидше за все, Вам знадобиться клуб. Звертайте увагу на відвідувані клуби. Велика ймовірність, що його завсідники прийдуть незалежно від того, хто там грає. При виборі клубу зверніть увагу на місце його розташування. Там повинно бути зручне транспортне сполучення. Якщо клуб потрібно довго шукати, або його немає на карті, велика частина потенційних глядачів зробить вибір не на Вашу користь.
Важливим аспектом є акустика залу і звук. Рекомендується запросити професійного звукорежисера. Часом клубні «звукачі» не надто переймаються якістю звуку. Крім того, кожна пісня вимагає «своїх» налаштувань звуку.
Спробуйте зробити так, щоб Ваша реклама привела публіку не лише на цей концерт, але і на Ваш сайт, а також спонукала відстежувати новини групи. Для цього треба зробити цікаві анонси та яскраві афіші. Лише фото групи на ній недостатньо. Картинка повинна привертати увагу та викликати зацікавленість. І не пишіть на афіші занадто багато тексту. Обов’язково вкажіть назву та дату концерту, місце, час і вартість квитків. Рекомендуємо створити дизайн картки квитка. Тоді більшість збереже його на пам’ять, або використовуватиме як закладку. Продаж квитків рекомендовано здійснювати через спеціальні сервіси.
Тепер про рекламу: варто відзначити, що більшість споживачів реагує на новинку, якщо про неї говорять на кожному кроці. Постарайтеся заявити про свій концерт на максимальній кількості джерел. Додайте свою афішу на більшості сайтів, де можна публікувати такі матеріали. Крім постера, опублікуйте низку статей та інтерв’ю про цей концерт. Створіть природній галас навколо події. Для цього Вам доведеться створити щось унікальне, довгоочікуване и бажане для більшої частини Вашої цільової аудиторії. Варто відзначити, що розміщення реклами в ЗМІ аж ніяк не завжди відбувається за гроші. Існує безліч різних ресурсів, які можуть цим зацікавитися. Спілкуючись із представниками ЗМІ, залучайте репортерів на свій концерт. І залиште для охорони на вході список акредитованих журналістів. Пам’ятайте, що перший концерт призначений насамперед для якісної реклами, а не для заробітку.
Готуючись до концерту, слід врахувати всі чинники, які можуть “піти не так”: діалог з адміністрацією клуба, наявність заявленої апаратури і не тільки. Якщо Ви не продаєте квитки завчасно, а практикуєте систему платного входу, залиште на касі свою людину. Якщо організатори концерту – самі музиканти групи, залиште на майданчику свого адміністратора. Під час події можуть виникнути безліч проблем, які вимагатимуть вирішення. Часто у охорони виникають спірні питання з журналістами, а це невигідно для дебютантів.
Щоб концерт був максимально результативним, запросіть менеджерів лейблів та рекордингових компаній на свою подію. Після концерту подякуйте всім журналістам, зберіть їхні репортажі та опублікуйте на своїх сторінках. Аби привернути увагу, Вам необхідно показати рівень свого розголосу. Власне, такими є основні алгоритми результативного и успішного концерту.
До речі, на нашому сайті Ви можете розмістити інформацію про свій концерт і групу, а також вести особистий блог, у якому розповідатимете найцікавіше та найактуальніше про себе. Просто дійте!
Будьте успішними разом з «Клубом Музикантів». Приєднуйтесь!